zondag 9 oktober 2011

Parachute

Op 19 september werd er een quote van Jan Velterop getwitterd. Ik heb het niet bij hem zelf kunnen verifieren, maar heb even gegoogled. Ik ben niet verder gekomen dan de First OPS Community Workshop in Volendam (19-10 september, 2011), met de titel Solving bottlenecks in Data Sharing in de Life Sciences. Gezien het onderwerp kan ik me goed voorstellen dat hij daar een lezing heeft gegeven. Dit is de quote:

Science is like a parachute, it works better if it’s open

Erg sterk! Als ik van deze quote wist in de tijd dat ik met het citaten-kunstproject bezig was voor de renovatie van onze bieb, dan had ik alles in de strijd gegooid om ook deze op de (binnen)muren van de bieb te krijgen. Voor de volledigheid, de quote van Jan is een variatie op een quote die aan Frank Zappa toegeschreven wordt:

A mind is like a parachute. It doesn’t work if it is not open.


Ik had helaas geen eigen parachute-foto in mijn eigen archief. Deze foto komt uit morgueFile.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten