zaterdag 14 februari 2009

Peter Suber

Afgelopen week kreeg ik een telefoontje van collega Jola. Zij had een e-mail van Peter Suber gehad waarin hij vraagt of het klopt dat wij een Open Access fonds hebben. Jola vroeg me of ik hem daar meer over wilde vertellen. Toch leuk dat hij de informatie heeft opgepikt, gezien het feit dat mijn weblog geen UvT-layout heeft en het alleen in het Nederlands beschikbaar is. Zijn antwoord op mijn vraag hoe hij de informatie kon vinden:

"Every day my private crawler checks about 3,000 web sites for news about OA. About 100 of these sites are "canned searches" on general and special search engines. I didn't know about your blog and didn't ask my crawler to check it. But you used the phrase "open access" and one of those search engines picked it up. I don't read Dutch very well, but I can read it well enough to tell what your post was about."

Hij wist alleen van het OA fonds van de UvA. Ik heb hem daarom verwezen naar de informatie die ik op het web kon vinden over de fondsen van Delft en Wageningen. Ook het Institute of Social Studies heeft een fonds. Zodra daar meer informatie over beschikbaar is, zal ik (of zij zelf) hem dat doorgeven. Voor de kick-off van het OA jaar heb ik hem verwezen naar Annemiek of Gerard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten