donderdag 23 augustus 2012

Online presence

Met Corry en Paul heb ik de afgelopen maanden een aantal lessen doorgenomen van de Leiden2.0-cursus. Het doel daarvan was om te kijken welke sociale media bruikbaar zijn voor de communicatie met onze onderzoekers. Het blijft moeilijk! Naar mijn idee zijn onderzoekers helemaal niet zo bezig met het zoeken naar nieuwe of minder nieuwe tools voor communicatie en/of samenwerking. De mail werkt prima!

Gisteren liep ik tegen een bericht aan in de blog van LSE, met de titel "I'm an academic and desperately need an online presence, where do I start?". Behalve dat er media beschreven worden die we in een aantal lessen van de cursus onderzocht hebben, was de eerste reactie op het bericht opvallend, ofwel, hoe eenvoudig kan het zijn:

In a recent paper which asked Can LinkedIn and Academia.edu Enhance Access to Open Repositories? Jenny Delassalle and myself describe how including links to your papers in your institutional repository from such services can help to increase the visibility of the papers (and, indeed, your repository) to search engine such as Google.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen